Ambon
jer. Jan z Jihlavy
--- 17. 5. 2007
Dá-li Bůh, tak za týden nashledanou.
jer. Jan z Jihlavy
--- 17. 5. 2007
Nanebevstoupení
Dnes je svátek Nabevstoupení Páně
...byl před jejich zraky vzat vzhůru a oblak jim ho zastřel.
A když upřeně hleděli k nebi za ním, jak odchází, hle, stáli vedle nich dva muži v bílém rouchu
a řekli: "Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet."
Potom se z hory, které se říká Olivová, vrátili do Jeruzaléma...
(Skutky 1,9 a dal.)
Po čtyřiceti dnech, kdy se vzkříšený Kristus zjevoval na zemi, odchází zvláštním způsobem z této země - vznesl se vzhůru. Místo něj má po zemi a lidskými dějinami putovat jeho „mystické tělo“ - Církev, plná Ducha Svatého a Pravdy.
Když se Pán Ježíš před zraky shromážděných svých učedníků vznesl na nebe, ukazuje se tím, že lidství, které na sebe Syn Boží přijal, je vynášeno k Bohu. Lidem je otevřena cesta do nebe. Ježíš Kristus ji otevřel a zve na ni všechny lidi.
Křesťan je člověk k nebi hledící. Žije pro nebe. A vyhlíží druhý příchod „toho Ježíše“, o němž je psáno: „...znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet.“
V Jerusalemě je jedno zvláštní místo: kousek skály, na kterém stál Ježíš, než se vznesl vzhůru. Je to poslední místo, jehož se dotklo tělo Páně. Zůstal tam doposavad patrný otisk lidské nohy.
Je to vlastně místo, které v jistém slova smyslu spojuje nebe se zemí.
Dnes je schováno za zdí, která je vybudována kolem něj. Majitelem toho místa je muslim. Nedovoluje se, aby tam byla umístěna ikona. Ale smějí se tam zapalovat svíčky. Za přístup k tomuto posvátnému kousku povrchu zemského zaplatíte jeden dolar.
Myslím, že osud tohoto mimořádného pozemského místečka je výstižnou ikonou duchovní situace našeho světa.
Monašky z jerusalemského monastýru sv. Marie z Magdaly na hoře Olivetské se každoročně na svátek Nanebevstoupení snaží vykonat bohoslužebný průvod k místu, kde se noha Ježíšova odpoutala od země. V některých letech se to podaří, jindy nikoliv, protože někdo tuto bohoslužbu zakáže či ji znemožní uskutečnit. Mnišky prý hodnotí uplynulý rok (jestli byl dobrý či špatný) vždy podle toho, jestli se jim pouť podaří či nezdaří vykonat.
Administrátor
--- 17. 5. 2007
Zázrak v Ufě
V chrámu v Ufě se na skle před ikonou objevila tvář světce
Několik dní po Pasše představený chrámu Povýšení svatého kříže v Ufě začal čistit skla před ikonami na ikonostasu. Za rok se na sklech nahromadilo dosti tmavého prachu, jenom zobrazení ap. Jakuba Alfeova bylo téměř bez čisté. Otec Roman se podíval pozorněji a žasnul: na skle byl jasně viditelný obraz světce.
Sklo je umístěno dosti daleko od ikony, takže o přímý otisk se jednat nemohlo. A ještě k tomu - zobrazení se ukázalo jako černobílé, jakoby negativ ikony, která sama je barevná.
Sklo vystavili v chrámu, takže si je může každý prohlédnout. V chrámu vykonali bohoslužby ke sv. Jakubovi.
Komentář odborníka
Galina Čikiševa, kandidát chemických věd:
Kdyby obraz byl neostrý, mlhavý, dalo by se předpokládat, že molekuly barvy účinkem změn teploty kondensovaly. Jelikož je však obraz zřetelný a ostrý, nemůže věda tento úkaz zatím objasnit.
KP Ufa
Administrátor
--- 16. 5. 2007
Z tisku
Sjednocení Ruské zahraniční pravoslavné církve a Ruské pravoslavné církve Moskevského patriarchátu se snaží zabránit západní politické síly
O účasti některých politických sil a bývalých agentů tajných služeb na pokusech zvrátit proces znovusjednocení obou částí Ruské pravoslavné církve promluvil v New Yorku tajemník komise Ruské zahraniční pravoslavné církve prot. Alexandr Lebedev z Los Angeles.
"Na Západě existují velice vlivné síly, které nemají absolutně žádný zájem na obrození historického Ruska, které je samozřejmě spojeno s obrozením historického církevního života v Rusku. A tak jsou znepokojeny tím, že sjednocení obou církví poslouží posílení Ruska.
Nemohu nevidět, že někteří z těch, kteří ostře vystupují proti procesu sjednocení, jsou lidé s necírkevní minulostí. Jeden byl plukovníkem KGB a druhý 30 let sloužil v americké rozvědce. Tito lidé náhle vstoupili na církevní pole a vyzývají lidi, aby je následovali" (tj. odmítli sjednocení).
Itar-tass
---------------------
Představitel litevské římsko-katolické církve, kardinál Janis Pujats označil homosexualitu za "úplnou zvrácenost v sexuálním chování" a za "nepřirozenou formu prostituce". Ve svém otevřeném dopise žádal vládu, aby chránila "hodnoty tradiční rodiny před neřestí homosexuálů".
Dále vyzývá vládu, aby zastavila "akci iniciovanou ze zahraničí, při které se hrstka lidí s pochybnou morálkou pokouší donutit vládu, aby přijala jejich zvrácené názory." "Ani jeden mezinárodní dokument o lidských právech nehodnotí homosexualitu jako příznak menšiny, kterou je nutno chránit." Průvod homosexuálů označil za "skutečně militantní útok proti národní morálce, náboženství a tradiční hodnoty" a dodal, že "lidé to nebudou sledovat mlčky". O možnosti uzavírání stejnopohlavních manželství žádá kardinál vyhlášení referenda.
Credo.ru
------------------------
Vedoucí religionostiky Institutu filosofie Národní akademie Ukrajiny, Anatolij Kolodnyj, vyzval pohnat biskupy Ukrajinské pravoslavné církve Moskevského patriarchátu před soud, aby se zodpovídali za "antiukrajinskou propagandu".
Zároveň má hlavní religionista zato, že narozdíl od Ukrajinské pravoslavné církve Moskevského patriarchátu ostatní církve,-- např. Ukrajinská pravoslavná církev Kijevského patriarchátu (která není nikde v pravoslavném světě uznávána) a Ukrajinská autokefální pravoslavná církev (rovněž pravoslavnými neuznávaná) a dále řecko-katolická církev, římsko-katolická církev a protestantské církve, -- "všemožně napomáhají duchovnímu obrození a nastolení národního státu na Ukrajině".
NEWSru.com

Administrátorem Ambonu je Jan Baudiš,
pravoslavný kněz
Celkem v je v Ambonu již 1439 příspěvků (zde zobrazeno 3 příspěvků, od č. 163 do č. 166)
Několik rad pro badatele v archivu Ambonu.
Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno,
které je dostupné pod názvem "Archiv Ambonu" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že starší
jsou nahoře a novější dole, což je pro čtení archivu nejpříjemnější). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek kliknětě na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž Ambon v roce 2006 začínal, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 3 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).
Pohyb ve frontě příspěvků:
Skok na nejnovější - Várka novějších - Dávka starších - Skok na nejstarší

Audionahrávky promluv z pravoslavného chrámu v Jihlavě.